Drie voordelen van mailing versturen

Een mailing versturen: waarom doen we dat? Doel nummer één van een mailing versturen is het verstrekken van informatie, bijvoorbeeld in de vorm van nieuwsberichten of een white paper. Maar het versturen van een mailing, oftewel een digitale nieuwsbrief, brengt ook verschillende voordelen met zich mee. We noemen er drie:

Voordeel één: In korte tijd meer bezoekers aantrekken op je kanalen
Mailing versturen is een slimme methode om klanten de weg naar jouw communicatiekanalen te laten vinden. Hoe? Door middel van externe links. Een mailing bevat doorgaans korte berichten met een hoge nieuwswaarde (de lancering van een nieuw product, een verhuizing, het staan op een beurs). Door bij elk nieuwsbericht een link te plaatsen naar een externe pagina (pagina van je website, Facebookpagina e.d.) kun je in korte tijd het aantal bezoekers van jouw kanalen aanzienlijk laten stijgen. Mensen hebben een trigger nodig om naar je website te gaan.

Voordeel twee: Meer inzicht in het gedrag van je doelgroep
Na het versturen van een mailing, krijg je als verzender toegang tot een overzicht (dashboard) met verschillende resultaten. Hierop kan je o.a. zien hoeveel mensen jouw mail hebben geopend, in welk land zij zich op dat moment bevonden en hoe vaak ze doorklikten naar je Facebook-, YouTube-, en/of websitepagina. Door de resultaten van verzonden nieuwsbrieven keer op keer te analyseren, kom je steeds meer te weten over je doelgroep. En van welke informatie ze enthousiast worden. Zo kom je er achter waar jouw doelgroep warm voor loopt én kan je hier via nieuwsbrieven steeds gericht op inspelen.

Voordeel drie: Een sterkere band opbouwen met je klanten
Het versturen van mailing kan bijdragen aan een sterkere band met je klanten. Hoe? Door een nieuwsbrief te verzenden met informatie waar de klant écht iets aan heeft. Want hiermee laat je als organisatie zien dat je begrijpt waar je doelgroep behoefte aan heeft. Daarnaast biedt het versturen van mailings de mogelijkheid om klanten persoonlijk aan te spreken. Iets wat veel klanten waarderen aan een organisatie, zo blijkt uit onderzoek.

Ben je na het lezen van dit artikel benieuwd naar de mogelijkheden die het versturen van mailings jou kan bieden? Of stuur je al op frequente basis een online nieuwsbrief, maar wil je jezelf hierin verbeteren? Silverbee heeft jarenlange ervaring met mailing versturen en helpt je graag verder. Bel gerust voor het maken van een afspraak!

  • admin

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Praesent vestibulum molestie lacus. Aenean non ummy hendrerit mauris. Phasellus porta. Fusce suscipit varius mi. Cum sociis sere natoque penati bus et magnis dis. Lorem ipsum dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit lorem. Praesent vestibulum molestie lacus. Aenean nonummy hendrerit mauris.

    • admin

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Praesent vestibulum molestie lacus. Aenean non ummy hendrerit mauris. Phasellus porta. Fusce suscipit varius mi. Cum sociis sere natoque penati bus et magnis dis. Lorem ipsum dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit lorem. Praesent vestibulum molestie lacus. Aenean nonummy hendrerit mauris.

      • admin

        Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Praesent vestibulum molestie lacus. Aenean non ummy hendrerit mauris. Phasellus porta. Fusce suscipit varius mi. Cum sociis sere natoque penati bus et magnis dis. Lorem ipsum dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit lorem. Praesent vestibulum molestie lacus. Aenean nonummy hendrerit mauris.